Van Las Vegas, NV naar Bakersfield, CA donderdag, 2 augustus 2018

2 augustus 2018 - Bakersfield, California, Verenigde Staten

Thursday, 2nd August, 2018 from Las Vegas, NV to Bakersfield, CA

Bye bye beautiful hotel ☹️ als het op m’n rug zou groeien zouden we hier een week of twee blijven, shows bekijken en gave concerten bezoeken in de House of Blues. Zag dat Godsmack morgen hier optreedt, damn, dat hebben ze niet goed geplanned met onze tour!

Uitchecken gaat zo makkelijk, je krijgt een e-mail, klikt op de link, uitgecheckt en je krijgt gelijk de rekening met de volgende e-mail. 1 tip als je hier wil slapen, boek rechtstreeks. Scheelt zo 300 euries en met een vriendelijk babbeltje regelen ze van alles 👍🏻

Richting de interstate 15 zagen we nog die lelijke Trump tower en daarna reden we achterlangs de strip. Vegas is een gave afwisseing met de mooie natuur van dit land.

Al snel zagen we al weer bergen en joshua trees. En het is nog steeds 102 graden Fahrenheit 😳 gisteren was echt heftig met lopen, ook ‘s avonds. Vaak naar binnen en veel drinken.

Op een rechte weg van 155km. werden we ingehaald door 2 mustangs en 1 chevrolets, we hadden even een soort Transformers momentje 😁

Het is druk op de weg aan beide kanten tussen Vegas en Bakersfield. En soms zagen we nog motorrijders, waarom wil je hier in deze hitte rijden?

Heel bijzonder om midden in de desert een file in te rijden, maar dat is voor agricultural check. Valt mee als je komt aanrijden staan er twee dames te zwaaien dat je door kan rijden.

Calico Ghosttown reden we voorbij, hadden we al twee keer eerder gezien en het is nu zo heet dat we liever door reden in de airco 😉

Na een lang stuk rijden tussen plat ver landschap kwamen we vanaf Tehachapi door een mooi gebergte, zag er mooi uit door het droge goudgele grqs en groene bomen. Ieder gebergte ziet er anders uit, echt mooi!

En dan na het gebergte ineens groene velden en bomen met sinaasappelen en citroenen etc..

Het valt wel op dat hier meer troep ligt. Het was niet de bedoeling dat we veel gingen doen in Bakersfield, het is alleen voor een stop. We slapen nu in de Country Inn & Suites Radisson. In januari 2018 gerenoveerd stond er... de airco maakt een takkeherrie 🤪 maar goed hij werkt en dat is fijn bij de 100 en nog wat graden.

Op tripadvisor had ik een restaurant gevonden. Dat was echt superleuk. Buck Owen Crystal Palace. Bakersfield is de stad van de countrymuziek. In de “palace” was een museum, beelden van bekende countryzangers.... Johnny Cash, Willy Nelson, Garth Brooks en ga zo maar door.

Tijdens het eten speelde een bandje en werd er gedanst. Leuk om te zien dat de jongeren hier dansen. Dat doen ze bij ons niet meer, vinden wij wel jammer. Ach en twee ouwetjes dansten ook mee.

Zo’n restaurant /zaal zouden ze bij ons ook moeten hebben, supergezellig!

Morgen vroeg weer op... off to the coast!

1. Pa:
    3 augustus 2018
    Goed hoor, weer een mooi verslag om mee wakker te worden. Veel plezier verder.