Van Chicago, IL naar La Crosse, WI

22 juli 2018 - La Crosse, Wisconsin, Verenigde Staten

Sunday, 22nd July, 2018 La Crosse

Vanmorgen weer een lekker ontbijtje gegeten en daarna maar eens uitgecheckt. De shuttlebus bracht ons direct naar het vliegveld. De beste man vertelde hoe we de halve marathon over het vliegveld moesten lopen om bij de rental cars te komen. Er kwam een busje aan, alleen Erik stond een stukje verder te wachten.... hij rende naar ons toe, maar on der tus sen reed de .... chauffeur direct weg met maar 1 passagier :(

Afijn vrij snel kwam de volgende. Ach 5 minuutjes rijden en we konden weer aansluiten in een zigzag rij... lijstje invullen, credit card er doorheen jassen en we mochten de SUV op nummer 47 ophalen. Daar stond een kobaltblauwe Buick met een sticker achterop “baby on board” haha geweldig, we hebben hard staan lachen. Ze blijft toch onze baby ;) waarom die sticker erop zit, geen idee, maar we zien er minder toeristisch uit.

Het nam toch wat tijd in beslag, dus we waren blij dat we eindelijk konden wegrijden. Weg uit Chicago, Illinois en op naar La Crosse, Wisconson.

Het regende al in Chicago. Heerlijk... onderweg regende het een beetje. De route naar La Crosse is prachtig. Sommige stukken lijken op de Ardennen of Oostenrijk, prachtig groen.

Om half 5 kwamen we in ons hotel aan, leuk hotel trouwens Grandstay Hotel & Suites. De kamer is een compleet ingericht huisje.

Eerst maar eten, wat gaan we doen. Ik ging googlen, zag geen wholefoods, klikte door en kwam zo op een biologische winkel. Ik dacht ik zeg niet dat het biologisch is anders rijd Goofje niet door ;)

Afijn bij binnenkomst bij de People’s Food Co-op volop allerlei soorten fruit en groente, dat ook maar meegenomen voor onderweg. Op een gegeven moment zei ik tegen Alexandra, waar is je vader nou weer? Kwam hij aanlopen... ik word gek van die biologische rotzooi, ze hebben hier gvd geeneens cola light ! 🤣🤣 was even zoeken, maar ze hadden ze wel.

Uiteindelijk Goofje overtuigd dat we een gegrilde kip zouden eten die opgegroeid was bij de Amisch, een pastasalade en komkommer tomatensalade. Moet zeggen de kip was heerlijk, zeker de lekkerste kip die we ooit gegeten hebben.

Het stadje is trouwens leuk, een beetje een hippiedorp met een grote plas met aardig wat watersportactiviteiten.

Na het eten nog een stuk gelopen naar de waterkant. Een band speede daar, er waren wat mooie en leuke beelden en mooie schepen. Toen zagen we een bord staan dat er om 9.00pm een wandeling door La Crosse werd gedaan, een Ghost & Vampire tour...  dat was echt leuk, spannende verhalen in het donker, over Liberace en Mark Twain. En het stadje is echt leuk, net alsof je door een park loopt. Een paar dames raadden ons de ijswinkel aan voordat we verder reizen, dat kunnen we morgen nog doen ;)

O ja en toen we terug liepen naar het hotel zagen we twee wasberen. Vier glanzende ogen in de donker.

1. Pa:
    23 juli 2018
    Weer een mooie ervaring met leuke anekdotes. Dank en op naar het volgende verhaal.
  2. Rose:
    23 juli 2018
    Bedankt 😁
  3. Carmen Sluijter:
    24 juli 2018
    😂ja ik zie t al voor me dat gevloek van goof in die winkel.
    Leuk verhaal...ga je nog langs bij de amish om te bedanken voor de lekkere kip?