Van La Crosse, WI naar Albert Lea, MN maandag 23 juli 2018

23 juli 2018 - Albert Lea, Minnesota, Verenigde Staten

Monday, 23rd July, 2018 from La Crosse, WI to Albert Lea, MN

Wat een leuk hotel was het in La Crosse, gewoon een gezellig hotel met vriendelijke mensen.

Eerst even een acoustische gitaar gekocht voor Alexandra. Na de vakantie hebben ze weer een optreden, dus ze wil blijven oefenen. Ze hadden echt veel mooie gitaren hangen en er hing een tweedehands voor 79 dollar met een lekker geluid. De jongen in de winkel helemaal blij, oeee Hollanders in de shop. Ze kreeg er nog een zakje plectrums bij.

Oftewel de radio uit en live muziek achterin :)

We reden het stadje uit, over de brug over de Mississippi. Waarom moet ik nou altijd aan Chris denken bij deze rivier.... what has 4 eyes and still can not see 🤣

Eenmaal over de brug naar rechts richting Albert Lea, Minnesota. De 3de staat die we ingaan. Een weg van ca. 170 km. langs boerderijen en windmolens. De dame in La Crosse zei dat het een saaie rit zou zijn door een vlak landschap.... vlak vlak... kom eens in Nederland kijken zou ik zeggen! De natuur is hier prachtig, groene velden afgewisseld met groene bergen en maisvelden.

Bij aankomst in Albert Lea ingecheckt in de Best Western motel. De dame achter de receptie lijkt op Alexandra haar favoriete Franse lerares 🤣🤣

Ik vroeg haar wat er te zien of te doen is in Albert Lea. Ze moest er even over nadenken en verwees ons naar de lake in het centrum of anders het Myre-Big Island State Park. Afijn na een kort rondje stad, toch maar eerst naar het Myre park gegaan. Ik kocht een vehicle permit ticket van 7 dollares bij de vrouwelijke versie van het opaatje uit de Disney film Up met een stem van madam Mikmak. Het park was mooi, niet bijzonder, meer een soort bos ala Ardennen, een smal stuk met toegang tot een eilandje en kampeerplaatsen omringd met een groot meer, Albert Lea Lake. Er vloog iets bijna de auto in, een soort megagrote libelle, er vlogen vlinders van iets grotere formaten, helaas beiden niet kunnen fotograferen. Wel het meer met pelikanen. Hierna zijn we weer teruggereden naar het centrum, waar wij een koffie en een lemon poppyseed muffin hebben genuttigd in The Interchange. Een aanrader, vroeg me af of de ingredienten ook van de Amish kwamen, want het was heerlijk !

The interchange zit in een straat zoals je ze in een film ziet. Toen we naar buiten stapten wilde Erik een passerende brandwagen fotograferen, de chauffeur remde er speciaal voor af en knikte.

We zijn nog even gestopt bij het meer in het centrum. Een eekhoorn bleef rechtop dichtbij zitten. Er zaten een opa en oma met hun kleinkinderen te vissen. De huizen om het meer zijn houten huizen met van die gezellige terrasjes ervoor. Er is niet veel te doen, maar het is een relaxed stadje voor een korte stop.

Vanavond een hoog culinair menu genuttigd, het is M aandag M ac dag...

Bij het inchecken zei de juffrouw al dat ze om 4u versgebakken koekjes hadden. De geur is heerlijk in het motel, dus deze dag maar afgesloten met thee en zo’n koekje.

O ja hiernaast is een Harley Davidson shop. Er staan mooie maar er komen ook van die kermisattracties aanrijden, wel grappig om te zien. Van die “motoren” met 3 wielen. Er kwam hier een truck aanrijden, supergroot ding, en dan zit er een oudere vrouw achter het stuur, prachtig om te zien.

Al met al toch een leuke dag ondanks dat we niet veel hadden verwacht van dit stadje.

1. C.M. De Vette:
    Leuk om te lezen.😄
    Ben benieuwd naar morgen.
    Alvast veel plezier.
  2. Rose:
    24 juli 2018
    Bedankt 😁 morgen weer een mooi plaatsje ! Gelukkig ook niet ver rijden.
  3. Corien:
    24 juli 2018
    Leuk om te lezen dat jullie een leuke dag hebben gehad! Hebben jullie morgen weer een tussenstop of zijn jullie dan op een bestemming?
  4. Rose:
    24 juli 2018
    Alles is een bestemming toch 😉
    Wij gaan richting Mount Rushmore, dus we hebben de route opgedeeld met dit soort plaatsjes. Heb wel vantevoren opgezocht wat er te doen of te zien is. Hier is het niet zo groot maar nog steeds lek om het mee te maken. En anders kunnen we in ieder hotel zwemmen of fitnessen 😁 of gewoon lui in het zonnetje 😁
  5. Pa:
    24 juli 2018
    Weer een mooi en leuk verslag en er zit muziek in.