San Diego, Sea World, maandag 1 augustus 2016

1 augustus 2016 - San Diego, California, Verenigde Staten

Na het ontbijt zijn we het land Los Angeles verlaten; vind het niet echt een stad, is zo bizar groot. Heerlijk rijden op de 7 baans brede wegen. Langs de kust naar "beneden" gereden San Diego !
Eerst onze spullen dumpen in het motel. Mooi motel, pas gerenoveerd had ik al gelezen, noemen zich the Atwood Hotel maar is toch een motel op de Hotel Circle South.
Op naar Sea World, is hier iets meer dan 7 minuten vandaan en was ik even vergeten, ik had een "up-close" parkeerplaats geboekt, goede aktie al zeg ik het zelf :)
Met deze temperaturen hadden we net als in Univeral waternevels enzo verwacht, maar helaas zover zijn ze hier niet. Nu hebben we Sea World in Orlando gezien en 9 jaar geleden hier in San Diego, maar moet zeggen het is er niet op vooruit gegaan.
In onze herinnering was de show van de orka's veel indrukwekkender, maar wellicht komt dat doordat ze wellicht minder met de dieren mogen.
Op zich wel gaaf om orka's, dolfijnen, pinguïns, haaien, otters, waterschildpadden zo dichtbij te zien.
De bassins van sommige kleine vissen waren niet zo schoon. en tsja we zijn het aquarium in Blijdorp gewend, dat is toch echt mooier.
O ja we hebben wel visjes aan onze handen laten knibbelen, klinkt raar, zo voelde het ook :)
Er zijn wel attracties bijgekomen, wij zijn in de Shipwreck rapids geweest, soort Piranha van de Efteling. Alleen hier kom je echt helemaal doorweekt uit :)
Wat we wel gaaf vinden is Wild Arctic, met een "helicopter" vlieg je in 5 minuten naar de Antarctic. Daar hebben we beluga's gezien en polarberen en walrussen.
En we hebben voor het eerst een show met dieren gezien. Dat een hond trucjes kent is tot daarentoe.  Judas was zo gek niet met zijn liggende omdraaitrucje.
maar om katten, zwijnen, een emoe, een stekelvarken, papegaaien en eenden iets te laten doen, was echt knap.
We wilden nog zwemmen maar dat hebben we niet meer gered ;) even wat voedsel gehaald en we zijn uit!
Uit, had leuk geweest om te melden dat we The Paladins in hun hometown gingen bekijken, maar helaas, uit is achter-de-luikjes-kijken, enne ja ik had het gecheckt ze treden toch niet op vanavond haha truste allemaal !

1. Pa:
    3 augustus 2016
    Dank voor het delen van jullie ervaringen.
    Mooi verhal