Palm Springs, dinsdag 2 augustus 2016

2 augustus 2016 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Na het riante ontbijt in the Atwood Hotel nou ja, we hebben wat gratis eten gehad, we mogen niet klagen ;) zijn we weer in den Jeep gestapt. Eerst even tanken, voor de eerste keer, wat een lachertje is dat toch altijd hier, een volle tank voor 30 Dollares.
De navigatie van de auto stuurt ons via een andere route dan die we destijds hadden gedaan. Best wel mooi ook, en toch wel aardig verkeer.
Uiteindelijk na 2 uurtjes komen we aan in Palm Springs, holy macaroni wat is het heet. LA was warm maar dit is debiel.
Onze kamer in the Best Western Las Brisas was nog niet klaar, dus we zijn eerst een hapje gaan eten en een bak koffie bij de jawel de Starbucks gehaald. Alexandra zei al "ik houd van dit land op iedere hoek zit een Starbucks" zelfs drive-inn Starbucks hebben ze.
Daarna zijn we naar het Palm Springs Air Museum gegaan. We wilden dit graag nog een keer zien. Het zijn vliegtuigen waarmee ze in de oorlog tegen Japan mee hebben gevlogen en WWII.
Was weer supergaaf en zelfs nieuwe vliegtuigen erbij ! Er lopen veel gepensioneerden rond die met alle liefde van alles vertellen over wat je maar wil weten. Wij zochten wat vliegtuigen, die zijn nu verplaatst. We mochten in een cockpit zitten. Allejantjes wat was het heet.
Voor het museum staan nog een paar leuke, waaronder een F-16.
Check de foto's maar.
Terug in het hotel, eerst even yinyangen. Pas tegen 17.00u gaan zwemmen. Ik dacht even om af te koelen. Blondje moet niet denken ! Het is geen Nederland, het is andersom. Je gaat het water in om warmte te voelen en dan ga opdrogen in de schaduw met een waterneveltje boven je :)
Het hotel en uiteraard het zwembad ziet er Mexicaans uit met prachtige rose hangende bloemen, geen idee hoe ze heten, maar ziet er mooi uit.
's avonds, op advies van de jongen achter de receptie, aan de overkant gegeten bij Captain's Table. Hij had niet gelogen, het was heerlijk !
Ik snap alleen niet dat je hier wil wonen. Midden in de desert, van airco naar airco. Sporten heb je buiten geen fut voor, alhoewel hier wel golfbanen zijn. uh ja binnen dan. Het is om 20.00u al donker. Het is nu bijna 21.00u en het voelt nog aan alsof je in een sauna loopt. Nee 1 nachtje hier in de airco en snel morgenochtend na het ontbijt weer door !

1. Pa:
    3 augustus 2016
    Dank, weer een mooi verhaal