Prescott, AZ, woensdag 3 augustus 2016

3 augustus 2016 - Prescott, Arizona, Verenigde Staten

Goed geslapen, goed hotel was dit, voor net 106 Dollar totaal. En dat was inclusief uitgebreid ontbijt. Ze bakten een lekker omeletje ook voor ons, helemaal top !

Vanmorgen kregen we door dat we de weersverwachtingen moesten checken in Arizona. Ze verwachten regen/onweer met een waarschuwing voor overstromingen. Ik heb ons volgende hotel gemailed en kreeg terug "“The weather is perfectly fine.”
Oke wij zijn Nederlands weer gewend, dus we rijden gewoon naar Prescott, Arizona.

Een rit van 4 uur en 45 minuten vanuit de hitte, langs bergen, Joshua trees, cactussen, zandvlaktes, kleine zandstormen. Roofvogels zagen we duiken. O ja een bord dat we geen hitchhikers mogen oppikken. State Prison zat 4 mile verderop ;)
Op een gegeven moment is de afslag afgesloten waar we eraf moesten, de navigatie herberekend en qua kilometers scheelde het niets. We weten natuurlijk nooit wat we hadden gezien, maar deze andere weg, de 10 brengt ons langs verlate trailerparken, een rechte weg van 68 mile, enorme grote koeienstallen, richting een enorme witte buis mist voor de bergen. Het zag er uit als een verschijnsel uit een Stephen King film. We reden de mist in, niks aan de hand, en linksaf richting de bergen. En toen begon de regen. Een lange slingerende tocht omhoog over een groene berg, langs rotsen, alsof het een tekenfilm is. Maakt niet uit we rijden een 4WD Jeep :) Bijna boven stopte het met regenen en was de temperatuur gewoon heerlijk !

Mooi uitzicht over het dal, de wegen. Dat schrijf ik nu wel, maar ik ben niet zo van de hoogtes, Erik en Alexandra wel. Maar goed, het is een mooie natuur. Eenmaal na de berg kwamen we door van die typische dorpjes. Erik en Alexandra vonden ze wel geschikt voor Walking Dead afleveringen.

Stukje verder reden we langs enorme ranches, met zoveel paarden echt gaaf.
Erik moest plots remmen omdat er een eigenwijze grote roofvogel, leek op een gier, zijn prooi op bleef eten. Ik was helaas te laat voor een foto, den vogel was al gevlogen :) Heb het even opgezocht het was een kalkoengier.

Op de berg zagen we nog een mooi vogeltje, vermoedelijk Duits ;) had een zwarte lijfje, geel kopje en een rode snavel en zijn rechterpootje stak naar voren haha.
We reden door het Prescott National Park. Veel boomstammen zagen nog zwart, zonde hoor.
Terwijl we Prescott inrijden rennen er twee kleine hertjes over. Wij hebben onze dosis natuur weer gehad vandaag.

Prescott is een leuk stadje, een cowboydorp, opgericht in 1864. Ziet er gezellig uit. Het is niet groot, maar toch leuk om dit te zien.
Vanavond slapen we in het Holiday Inn Hotel. Vanuit hier hebben we uitzicht om het National Park.
Even nog naar de Walmart en op aanraden van Marianne voor het eerst naar de In-n-Out burger. Ziet er uit alsof je in de diner bent van Al uit het boek 22.11.63 en bijzonder is dat er meer ouderen zijn dan jongeren in tegenstelling tot bij ons. We hebben onze aardappelen, sla, vlees, brood en drinken weer binnen. Was weer een goede tip.
Even ge-yinyanged op de kamer en daarna uurtje zwemmen. Met wat mensen gekletst. Je weet ik ben net Prinses Irene, ik el uu el ook tegen bomen :) Nu nog even relaxen op de kamer, was een leuke relaxe bijzondere dag.
 Truste en CU tomorrow !!!

1. Pa:
    4 augustus 2016
    Weer een geweldige ervaring, bedankt voor het delen.