Flagstaff, AZ, donderdag 4 augustus 2016

4 augustus 2016 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Weer zo'n heerlijk ontbijtje gehad, dat is een goede start van de dag!
Met een heerlijk ochtendzonnetje laten we Prescott achter ons en rijden we naar Flagstaff.

Deze twee dagen zijn gewoon relaxe dagen voor de gekkigheid begint ;)
Ook al is het maar 1 1/2 uur rijden ongeveer, rijden we over de I-17 door een mooi gebied. Eerst weer bergje omhoog, door leuke dorpjes, langs Grey Wolf Nat'l Park, verbrande bomen met gelukkig alweer groene toppen gezien en een plat wasbeertje op de weg achhhh. Soms kom je in gebieden dan vraag je je af whyyyy wil iemand hier wonen, er is helemaal niets !!!

Aangekomen bij Greentree Inn was onze kamer nog niet klaar. We wilden naar de Meteor Crater, maar we kregen te horen dat door de regen (flood) de wegen ernaartoe niet aan te raden zijn. De dame adviseerde ons old town in te gaan. Dat zijn we maar gaan doen. Auto ergens daar geparkeerd, over de railway, route 66 overgestoken en het oude dorpje in.

Flagstaff ligt op 2121 meter hoogte en het is hier dan ook iets koeler. We lopen nog steeds in t-shirts hoor, don't worry ;)
Op het moment dat we in het dorpje onze voet aan wal te zetten, begon het te regenen. No problem. Dan gaan we maar hier en daar binnen kijken. Leuk dorpje, 60's, art, oude gebouwen, peace ✌️, leuke winkeltjes.
Hier werd in 1930 de planeet Pluto ontdekt door Percival Lowell, toch geinig om te weten hè ;)
De meeste die hier komen interesseert het allemaal kein eine flauss, aangezien ze alleen maar verder willen naar de Grand Canyon.
Wij in feite ook, maar het is toch leuk om iets te zien. Klein beetje historische grond aangeraakt :)
RItueel van gisteren maar herhaald, eten, zwemmen, slapen. Niet echt vervelend hoor :)

1. Pa:
    5 augustus 2016
    Dank, weer een mooie ervaring