Grand Canyon en Boulder City, vrijdag 5 augustus 2016

5 augustus 2016 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Wat een drukte bij het ontbijt. Denk dat we niet de enige zijn die naar de Grand Canyon gaan ;) Ondanks de drukte toch nog aan het zwembad kunnen eten.
Uitchecken en off we go naar de Grand Canyon!

We rijden een stuk over de route 66. Motorengehalte is hier flink hoger :)
We rijden door Corinoco National park. Weer zo'n mooi vogeltje gezien, dit keer blauw lijf gele kop
Met zon vertrokken maar onderweg een paar drupjes in Kaibab National forest. Zo zonde dat de boomstammen daar nog zwartgeblakerd zijn.

Vanuit Flagstaff is het een rechte weg naar de Grand Canyon. Lijkt op de kaart zo dichtbij, maar is toch nog 1 1/2 uur rijden.
Het was inmiddels weer droog.

Ver voor de ingang van het park werden we gewaarschuwd voor een fire - en smoke alert. Gewoon doorgereden. De "flood" was niks, dus we zagen wel wat dit zou worden. Je maakt zo nog eens wat mee. Zo denken heel veel mensen met ons.

We zijn via de South Rim erop gekomen. Vorige keer vanaf Page. Dit is de 3de keer voor ons en 2de van Alexandra dat we de Grand Canyon zien. We zijn het erover eens de eerste keer is het meest indrukwekkende. Het is nu ook supermooi hoor, je blijft filmen en foto's maken.  Het gebied is zo gigantisch groot.

We hebben bij Desert view watchtower onze eerste stop gehad. Niks fire, geen aktie.
Bij Moran point even gepicknickt. Moran ja, er zijn idioten die over het randje stappen om een foto te maken, ga vooral je gang, maar wij dus niet !
Stukje verder gereden, stond er een auto voor ons stil. Vaart geminderd en wat bleek, daar stond een hert (volgens Erik 2 man in pak) langs de weg te eten. Ja dan stop je wel even.

De terugweg gaat via Williams. Hier is het groener, kouder en het regent daar weer. Weer een stuk via de 66 gereden. Onze rit ging nu naar Boulder City. Dit ligt helemaal links van het Grand Canyon National Park. De rit duurde 4u 45 minuten. We reden op de I-40 min of meer secundair met de Grand Canyon. Alleen maar bergen bergen bergen bergen. Voel me net een uil, blijf alle kanten op kijken.

Sommige stukken lijken op gigantisch uitvergrote wigwammen in Durbuy, de weg richting La Roche, de weg na Luik omhoog, de weg van Houffalize naar Villers haha nou ja bijna dan ;)

Stukken van de historic Route 66 zijn leuk om hier gereden te hebben. Er zijn van die trailerdorpjes in de middle of nowhere. Al met al een mooie route. We weten dat er veel meer te doen is in de Grand Canyon. Alleen wij wilden dat niet.

Genoeg gereden vandaag ! We slapen vanavond in de Hooverdam Lodge, vlakbij de jaja de Hooverdam. Die gaan we morgen investigeren :)
De kamer is Vegas formaat, daar kunnen we een dansje in doen.
Vanavond in het hotel gegeten. Dit hotel is een voorproefje van Vegas, allemaal ouwetjes aan de gokkasten, winkel, 2 restaurants, verschillende casinoruimtes. We kunnen hier al een jetski winnen, maar ja past zo rottig in de koffer.
Overigens had Erik in Prescott een dollarbiljet gevonden, Alexandra een dollarcent in Flagstaff en ik vanmiddag een dollarcent hier voor het hotel. Ik zeg op naar Vegas !!!!

Zoals ik al schreef hebben we in het hotel gegeten. Alledrie eensgezind spaghetti met meatballs, kregen we een bord vol spaghetti met 2 gehaktballen erop. De porties zijn zo debiel, daar kan je met z'n tweeën van eten.
We wilden nog zwemmen, maar we zijn uitgevloerd van deze dag, nog even zappen en dan is het toedeledoki voor vandaag ;)
CU tomorrow !