Hooverdam & Las Vegas, Nevada, zaterdag 6 augustus 2016

6 augustus 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Ontbijt op bed gegeten met een uitzicht als een schilderij.
Na het uitchecken nog even naast het hotel van het uitzicht genoten op Lake Mead.

Vanaf het hotel is het hooguit 10 minuutjes rijden naar de Hooverdam.
Op de route ervoor wordt iedere auto gestopt voor politiecontrole, prima hoor voor veiligheid wachten we wel.

De dam ligt half in Arizona en half in Nevada, dus met 1 stap een uur tijdsverschil.
Er werd gewaarschuwd voor extreme hitte. De waarschuwing was niet nodig, dat hadden we al gevoeld !

Bij het visitor centre krijgen we weer een "vliegtuigcheck", alleen water mag mee en geen andere vloeistoffen of eten.
Het was megadruk, wat commerciëler en veiliger. Eerst werd er een foto gemaakt, daarna gingen we met een groep van bijna 80 mensen eerst een film bekijken over de bouw van de Hooverdam.
Daarna met de lift met 40 mensen in een keer, naar beneden. De hoogte is ongeveer gelijk aan 54 verdiepingen.
We kwamen in een ruimte waar de buizen onderdoor liepen. Een man vertelde how great, big, excellent, really big was en dan hoor je WOWWWW om je heen, zo leuk die Amerikanen.
Daarna gingen we met de lift ietsje omhoog naar de ruimte waar de generatoren staan.

Toen wij in 1998 hier waren hadden we geen controle, oke die snap ik dan nog, maar toen mochten we bij de generatoren lopen en mochten vanaf daar naar buiten kijken. Het viel een beetje tegen. Dus deze keer was het jammer dat Alexandra dit niet kon zien.
Maar goed, ze vond het ghelemaal mooi, je weet hoe ze dat zegt hè ;)
Ze zei in de auto "Zo de Hooverdam heb ik gezien, die kan ook van mijn bucketlist af." haha

Erik hield de deur van de restroom open voor een donkere man in rolstoel. Ze bleven thank you thank you really appreciate it zeggen. Tsja gebeurd zeker niet vaak hier dat een blanke redneck met tattoos dat doet voor een donkere medemens

En toen was het nog maar een ritje van 40 minuten naar Vegas !!!
4 dagen yinyangen in Vegas, we slapen hier in Treasure Island op de Strip.

Wat een stad ! gekkenhuis, zo leuk om hier weer te zijn. Inchecken duurde hier iets langer dan de vorige hotels/motels, was ook een flinke wandeling van de garage naar de lobby. In de rij even gekletst met een vrouw uit London en een oud mannetje uit Texas.

We slapen dus op de 30ste verdieping, met uitzicht op het lelijke Trump hotel, net zo lelijk als z'n kapsel
We dachten even dat het de bovenste was, maar nee het gaat tot 36.
Die hotels zijn steden op zich, je raakt er zo in verdwaald. Bijna Hotel California zeg maar, "you can check out any time, but you can never leave."

We hebben gegeten in The Venetian, ons favoriete hotel, was alleen voor deze dagen 3 x zo duur dan Treasure Island. Daarna over the Strip gelopen. Had ik al gezegd dat deze stad gek is? Nou deze stad is te gek ! Het blijft gers
Van Venetië naar Rome in Caesars Palace en weer terug, genoeg voor vandaag. Een vreselijke nep Elvis met een enge Elvisstem vroeg aan ons of we met hem op de foto wilden The things they do for money ..,

Tickets voor morgenavond besteld, dat lezen jullie morgen dan wel waarvoor anders heb ik dan niks te typen

Bij de weg, wel leuk dat we een beetje meer in de tijdlijn van de Olympische spelen zitten, zien we af en toe wat wedstrijden. De opening kijken we wel via uitzending gemist thuis.
Truste weer en oet moarn!