Sequoia Nat'l Park / Kings Canyon - Oakhurst, woensdag 10 augustus 2016

10 augustus 2016 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Prima motel weer gehad, is toch gek dat je hier 86 Dollar betaald en dan zit ontbijt enzo er allemaal bij, terwijl je Vegas nog eens overal extra voor moet betalen.

Aangezien onze A C tion koeltassen gesneuveld zijn hebben we eerst de piepschuim ijsbakken gehaald.
Daarna een rechte weg richting Sequoia National Park/ Kings Canyon.
Dit is zo'n mooie route langs velden vol met fruitbomen, druivenranken en boerderijen. Zo groot!

Eerst even gestopt bij Lake Kaweah, mooi uitzicht.
Daarna reden we door Three Rivers met allemaal van die leuke huisjes, zelfs motels en een kerk. Moet niet gekker worden. Nou ja ze stampen hier overal kerken uit de grond volgens mij.

Voor de ingang van het park kregen we weer de melding "extreme fire danger". Ook hier vloog zo'n helicopter met slangetje eronder. Ach gewoon doorrijden met zovelen met ons.

De eerste echte stop in het park is Tunnel Rock, de grote rots die hangt boven een weggetje. Zo druk daar met mensen die erop gingen klimmen, zijn we maar naar het Visit Centre gereden waar een van de grootste sequoia staat, de Sentinel.
Wat een bomen, fantastisch om te zien. Met 1 boompje kan heel Grand Bru een jaar lang een kampvuur maken, 1 jaar ? nee joh 10 jaar

Even gepicknickt daar en toen doorgereden naar Moro Rock. Op de weg ernaartoe komen we bij de boom waar je jaren geleden met de auto op kon rijden, dat mag nu dus niet meer. Dan maar erop gelopen.
Tsja en toen het klimmetje op Moro Rock. Naar een hoogte van 2.050m..
Aan de zijkant zag ik een kleine eekhoorn, hij was te snel weg voor een foto :)
Prachtig uitzicht!

Ja en dan op weg naar de echte grootste Sequioa, de General Sherman Tree. Hier is ook wat veranderd. Voorheen kon je vlakbij parkeren, nu parkeer je de auto en dan kan je via het aangelegde pad heeeeeelemaal naar beneden lopen, met een boom op de foto en vervolgens aan de zuurstof om weer naar boven te lopen !
Ik moet toegeven, mijn conditie is niet zo goed als Erik en aan de ene kant ben ik voor hem daar heel erg blij mee, maar aan de andere kant betekent dat na de vakantie we strak aan de bak gaan, ook om die Starbuckies eraf te werken
Deze keer geen andere dieren gezien of gehoord, dat is wel jammer. Het is ook veel drukker in het park, maar dat mag de pret niet drukken, want het is supermooi. Alexandra vond dit een van de topdagen.
Je kijkt je ogen uit.

We zijn nog een paar keer gestopt, want tsja ook hier gedraag ik me als een suzi Wong volgens Erik en Alexandra haha.
Op een gegeven moment staat er weer een bord "prescribed fire ahead". Dat is dan weer geinig geoorloofd fikkie steken voor de vruchtbaarheid van de grond.

Als we slingerende weg afrijden op de berg verandert ook de natuur weer. We komen weer tussen fruitbomen enzo. We volgden de 180 richting Fresno en daarna de 41 naar Oakhurst.

Ingecheckt in het Best Western Yosemite Gateway Inn. Hier hadden we al eerder geslapen, vonden we zo leuk, allemaal losse huisjes en een zwembad midden tussen de bomen. En heel toevallig vlak achter ons huisje.

Vanavond gingen we een pizza eten bij Me-n-Ed, voor de zekerheid bestelde ik 2 x Large pizza's voor ons drieën, want de afmetingen zijn hier al groter. Afijn komt ze met pizza's aan jeziemecrezie dit was gek. We kregen het niet weg, maar we vonden het aso om te laten staan. Dus ik vroeg een doos. Is normaal hier hè. Toen we naar buiten stapten kwam er een jong Hollands stel aanlopen die daar net wilden gaan eten. Die hebben we maar blij gemaakt met een hele pizza. Ach tweede goede daad gedaan deze vakantie ;)
Het was een lange mooie dag!