Yosemite National Park & San Francisco, donderdag 11 augustus 2016

11 augustus 2016 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Na ons gebruikelijke ochtendritueel verlaten we Oakhurst. Na ongeveer een kwartiertje rijden, langs Mariposa en Madera en door Sierra National Forest, komen we bij de ingang van Yosemite National Park.

Ja ja we weten het wel, extreme fire alert... we reden natuurlijk door
Ook hier is het heel druk, vorige keer zagen we direct twee beertjes, nu hebben we gezongen "beertje beertje", "ik zag twee beren" weet ik het wat er nog meer uitkwam, nou ja dat weet ik nog wel, maar ik typ het niet hier
Geen beer te bekennen, behalve de uit hout gekerfde versies.

Gezien de drukte (zelfs een wachtrij van 1 1/2 uur voor een shuttle naar een punt) en onze rit na dit park zijn we niet alle zijweggetjes ingegaan. Uiteraard wel o.a. de Bridal Veil, een mooie waterval, en El Capitan, rots/berg van 2307m hoogte. Daar zagen we nog een chickaree, een kleine eekhoorn.
Het is wel weer een enorme rit door dit Park. Ongetwijfeld heel veel foto's van hetzelfde gemaakt.

In het park gepicknickt, daar zagen we mule deers, rendieren, dichtbij grazen.
Daarna verder gereden. Ineens zei Alexandra "ik denk dat ik het al weet waarom we de beren niet zien, ze zijn bezig met een winterslaap hahaha".
Zo jammer weer hè.

We reden richting exit, richting Merced. In het gebergte werden we via een noodbrug naar de overkant geleid, aangezien er rotsen naar beneden waren gevallen. En stukje verderop weer terug naar de andere kant.

We volgden de CA-49, een rit door, nou ja door en over, alleen maar bergen, omhoog omlaag en weer omhoog omlaag, en dat voor 56 km. Ik ben niet zo kapot om op een berg te rijden, maar gelukkig reden we aan de bergkant. Heb het wel een stukje gefilmd, ja dat durfde ik wel

Na alleen maar bergen bergen en bergen en dan weer boerderijen kwamen we na 2 uur aan in Oakdale. En toen nog 1 1/2 uur naar San Francisco. Ja dit was weer een rijdagje maar met veel moois.

Gisteren op tv gezien en nu zagen we het verschijnsel terwijl we San Francisco inreden. Lastig om te fotograferen. Als we het goed hebben is het warme lucht die naar beneden wordt gedrukt. Als het over de berg dan is het koud. Ziet eruit als een sneeuwlaag op de berg.

San Francisco is groot en als je een hotel Down town hebt dan is een advies... ervoor nog gebruik maken van de "restroom" ;)
Even vergeten hoe groot en druk het hier is. En je moet nog even in de rij staan om tol te betalen voordat je de brug over mag.

Bij het inchecken vroeg de beste man een tip! een tip? ik vroeg nog what do you mean? hij zei nog "like restaurant". Dus ik zei nog o yes please haha. Ik dacht dat hij een tip voor een restaurant wilde geven. Nee hij wilde een tip! He zijn we helemaal koekelakki dan! Ik zei dat we al betaald hadden, dat hebben we nog nooit meegemaakt! doeiiii. Dus wij zijn de kamer gaan checken en dat ziet er heel keurig uit, net gerenoveerd. Zoals op booking stond. Daar mogen we niet over klagen. En we zitten een straat achter Lombard, vlakbij allerlei restaurantjes en winkels en 15 minuutjes van Pier 39 enzo. Prima dus op die ienus na haha.

Aangezien het een lange rit was hebben we wat boodschappen en te eten bij de Wholefoods gehaald en nu heerlijk rustig op de kamer, eten en Austin Powers kijken :)
CU2morrow

Van reisblog naar fotoboek