San Francisco & Monterey, vrijdag 12 augustus 2016

12 augustus 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De kamer zag er mooi uit, inderdaad mooi gerenoveerd, alleen waren ze volgens ons vergeten de bedden te vervangen. Wat hebben wij alledrie kortom uitermate teleurstellend geslapen. Heupel en kreupel kunnen na de vakantie heerlijk naar de fysio.
Daarnaast zaten we midden in de stad met de nodige geluiden van langsscheurende auto's en luidpratende mensen. Nu zijn we thuis wat gewend maar dit was ietsjes te veel.

Doordat we zo bagger hadden geslapen, waren we weer in slaap gesukkeld en hebben we ons tripje naar Alcatraz om 9.30u gemist. Nu hadden wij die al gezien, alleen Alexandra niet. Ze vond het gelukkig niet zo erg.
En we waren het erover eens dat we hier niet nog een nacht wilden blijven.   Uitgecheckt en los ballos!!! Die krijgt een mooie recensie, NOT !

Die steile straten in stad zijn zooooo steil, echt niet grappig en dan moeten we af en toe stilstaan op zo'n waardeloos punt. Erik en Alexandra zitten van die Mario Kart geluiden te maken, ja die vinden het wel leuk. Ksnaperniksvan
Er rijden ook motoren. Zo knap. Met de auto is het al eng, laat staan zo schuin met de motor. Nope niet voor mij. Erik wel zegt hij, maar ja ik ben in de auto al een scheithuis daar zegt hij, aardig hè

Om van het slingerstraatje Lombard Street af te gaan moeten we ook zo'n hol omhoog eerst. Dat heb ik dan nog wel gefilmd. Horden met Chinezen blokkeren het laatste stukje van dit mooie bebloemde straatje. Erik maakte een of ander achterlijk geluid, u kent hem wel ;), sprong een Chinees 3 meter de lucht in en vervolgens maakte hij een foto van Erik. Ksnaperniksvan

Bij de Marina geparkeerd, ja dat is pittig dat wisten we al, en verder daar rondgelopen.
Er liggen niet zo veel zeehonden meer. Volgens het bord vertrekken ze tussen 25 mei en 20 juli richting zuiden om te broeden. Degene die niet broeden blijven bij Pier 39 liggen. Conclusie uh druk broedseizoen dus.

Vandaag treffen we het wel met het weer, het is best zonnig. Alleen als we bij de Golden Gate aankomen waait het flink en is het berekoud. We zijn er onderdoor gelopen. Er zijn fietspaden aangelegd en er is hier nu ook een visit centre. Megadruk. We treffen het wel zeg. Gelukkig dat we deze keer dan andere dingen kunnen en willen bekijken en doen.
California Sunshine state, nou daar mogen ze San Francisco uit schrappen.

Zoals ik hierboven meldde hebben we een ander hotel opgezocht. San Francisco wordt alleen maar duurder als je later boekt, dus we zijn de stad maar gelijk uitgereden. Hoeven we zaterdag ook niet zo ver te rijden. Vanavond gaan we dichtbij het strand slapen in Monterey.
Zo uitgereden is makkelijker gezegd dan gedaan. Voor het eerst een vette file, duurde een uurtje langer dan hadden verwacht. De zon schijnt en we zien weer mooie natuur en grote vette Amerikaanse bakken om ons heen.

Langs de historical 1 rijden we naar "beneden". Vanuit de zon, rijden we een lage mist in richting Monterey. Eenmaal in Monterey schijnt een prachtige avondzon boven de zee, wow.

Geinig motel, betere ontvangst dan gisteren. Spullen op de kamer gezet en gelijk gaan eten. Aangezien we moe zijn wilden we iets in de buurt eten. We zagen een Denny's, Grantma's kitchen, en nog wat restaurants, maar wij kozen voor een Italiaans restaurants die volgens het bord pizza, pasta, steak en seafood serveert.
Caruso's Corner is er sinds 1953, het interieur is vermoedelijk ook nog uit die tijd, maar het is druk. We hadden weer zo'n 22.11.63 Stephen King moment. Op de achtergrond hoorden we muziek uit de jaren 50's, o.a. Tennessee Walse, all alone am I, hello Dolly, please release me, enzovoort.
Iedereen is vriendelijk en het belangrijkste het eten is heeeeerlijk en veel te veel.
Dit is er een om te onthouden voor de volgende keer
We liepen uit het restaurant en zagen de vuurtoren in de verte. Een mistig avond in een leuk dorp.
We zijn het er alledrie over eens, goede keuze om San Francisco te verlaten.
Tot morgen