Monterey & Morro Bay, zaterdag 13 augustus 2016

13 augustus 2016 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

That was a different kind of cookie heerlijk geslapen, lekker ontbijtje. Was de extra 200 dollares wel waard.

Naar de Fishermans Wharf gegaan. Dat was echt leuk. Naast de aanlegsteigers zagen we heel veel krabben zwemmen, gaaf om te zien. We zijn de pier helemaal afgewandeld. Er stonden veel mensen te vissen. Aan het eind van de pier kon je verse vis kopen, wel even binnengeweest, is toch anders dan bij ons op een of andere manier.
Aan de ene kant van de pier is strand en aan de andere kant een jachthaven. Lekker zonnetje en een koud windje. Ja hier zouden we wel een buitenhuisje kunnen hebben

Na onze rondwandeling zijn we via de historical 1 langs de kust richting Morro Bay gaan rijden.
Vanaf Carmel hangen er allemaal spandoeken " thank you fire fighters", "fire fighters you rock".

Langs de kust hangen flarden mist, de zon schijnt, het ziet er heel mooi uit. Stukje verderop zijn er borden geplaatst "Caution fire equipment ahead".
De witte vage mist wordt vermengd met grijze rooklucht. We roken een brandlucht. Andrew Molera Park is closed.
Overal zagen we trucks staan, shovels, sheriffs, brandweerwagens, cameraploeg, er vloog een helicopter.

En ja hoor we zagen bij Big Sur op een berg rook, zo zonde. Dit is zo'n mooi gebied, prachtig bos.
Alle parken zijn gesloten, voor alle zijwegen staat politie.
Nog zeker 1 1/2 uur rijden naar Morro Bay, veel stukken met mist. Toch mooie foto's kunnen maken gelukkig.

Na 3 kwartier rijden zijn we uit het Los Padros National Park gedeelte. De zon komt hier ook steeds meer door, voelt nog wel fris. We zien zeeleeuwen liggen. Alsof ze daar voor het toerisme zijn neergelegd.
Na de lange kustrit komen we door San Simeon en Cambria.
Vanaf Cayucos is het nog 10 minuten rijden, we zijn er bijna.

Vanavond slapen we hier in een Motel  6, klein maar met een goed bed. Het is zaterdagavond en het is hier behoorlijk vol.

We zijn teruggegaan naar het restaurant waar we 9 jaar geleden ook gegeten hadden, the Dutchman's Seafood House, heette toen de Flying  Dutchmen. De eigenaar is Nederlands, raaarrrr. Het was het terugkomen zeker waard. Op een visschaal van 1 tot 10 staat deze zelfs boven het Vispaleis in Hoek van Holland. Het is alleen een eindje vliegen op een zondagmiddag
Vlak voor het restaurant is een binnenhaventje, daar zagen we al zeehonden en otters zwemmen.

Nadat we een ons gebruikelijke receptje Caramel Macchiatto naar binnen hebben gewerkt, zijn we nog even teruggegaan naar de kust. Het was inmiddels al donker en heel mistig.
Bij de kust is Morro Rock. De rock is haast niet meer te zien in de dikke mist. Je kan nog net de boten, kano's en dippers (staand roeien op een surfboard) zien.
En het mooiste is hier dat je vlak voor je de otters ziet zwemmen. Op de achtergrond hoor je de zeemeeuwen en andere vogels. Het is hier zo rustgevend, ja zelfs ik word rustig. Deze keer hebben we het gefilmd voor een thuis-yinyang-momentje en voor degene die ook willen genieten.
Dit is zo de moeite waard om te bezoeken.

Nu vonden we Monterey al geschikt voor een buitenhuisje, nou dat mag ook hier staan! Kom maar op oh Staatsloterij
Aan de andere kant van de pier ligt een klein strandje. Ook hier hebben we weer een deja-vu moment. Super!

En daarna door de dikke mist terug naar ons motel. Laat nou net San Andreas op tv zijn met Dwayne Johnson, leuk joh zien we net de Hooverdam instorten... mooi gemaakt dat wel.
Morgen richting LA nog voor een paar dagen en dan zit het er bijna op.
Truste allemaal