Morro Bay & Anaheim, LA, zondag 14 augustus 2016

14 augustus 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Motel 6 kan ook van het lijstje, dat was de eerste en de laatste keer. Alhoewel het schoon was en het bed goed, werden we vannacht om 1u wakker door o.i. Mexicanen die pinata's (weet niet hoe je het schrijft) aan het meppen waren, iemand die bijna doodging aan het gehoest te horen en de andere buren waren met andere dingen bezig
Ach met weer een ervaring rijker stappen we in de auto en verlaten het hippiedorp Morro Bay.

We rijden door een glooiend landschap, lees kleinere bergen, met koeien. Langs de weg zien we mensen schieten, er fietsen wielrenners op de highway
We naderen Pismo Beach, we zien weer palmbomen, de mooiere huizen aan de bergkant en de oceaan rechts. Lange stukken met toekomstige-wijn-velden. In plaats van de "oudere" auto's zien we weer meer Erik's favoriete Harley Davidsons F150, F250 en F350.

Het viel ons ook op dat de mensen in SF wat chagrijniger zijn dan de andere plaatsen waar we geweest zijn, zal wel aan de ☀️ liggen.

De navigatie stuurt ons de CA-154 Chumash Highway op, weer wat anders. Enorme farms / ranches langs deze route, paarden, koeien, geiten, druivenvelden. Roofvogels zweven rond. En weer een stuk door een heel mooi berggebied. Los Padres National Forest.

Na 96 mijl komen we bij Santa Barbara. De US-101 weer op, het is zondag hè, klein stukje file, kan ik rustiger fotograferen.

Vlak voor Ventura komen we op een Highway met de leukste naam tot nu toe de Screaming eagle 101st Airforce Division Highway.

L.A. is groot en we hadden veel stukken met file. Uiteindelijk rond 14.00u/14.30u kwamen we bij ons hotel aan, heel leuk hotel Pepper Tree in Anaheim. Wat een grote kamer, mediterraans ingericht en met een volledig ingericht keukentje erbij. Dit kan dus ook.

Vanwege de file die er nog staat gooien we ons plan weer om, waarom vandaag niet naar Disney? Check check het is tot middernacht open. Trekken we dat? We zien wel.
Wat een ongelooflijke dag. Wel een goede tip om later op de dag te gaan. De wachtrijen bij de attracties zijn soms 10 soms 20 minuten. Ze hebben hier ook andere dingen dan in Parijs. Is ook totaal niet te vergelijken.

We wilden ook eerst gaan eten bij het Rainforest Café, maar na de attractie Pirates of the Caribbean duurde het een kwartiertje voordat de parade begon. Wat was dit gaaf, in het donker met al die lichtjes. Helemaal de Mack in Cars stijl en Frozen, nou ja het was allemaal gaaf.

Kwartiertje later begon het vuurwerk. Geen vuurwerk van Edinburgh dan maar hier ! Zo mooi!!! We hebben alledrie als een klein kind met open mond dit allemaal staan te bekijken, supergaaf!
Geen Rainforest dan nog maar een sandwich en een bak koffie bij de Starbucks. Met het trammetje naar de garage, 7 minuutjes rijden naar het Hotel. We zijn uitgevloerd, maar wat een onvergetelijke dag, wat een bijzondere vakantie.
Tot morgen

1. Corien:
    Ziet er weer gaaf uit!!
  2. C.M. De Vette:
    15 augustus 2016
    Dat klinkt weer super gaaf en dat zal het ook ongetwijfeld zijn geweest.
  3. Daniëlle:
    15 augustus 2016
    Leuk die parade in het donker!