Van Sioux Falls, SD naar Rapid City, SD woensdag 25 juli 2018

25 juli 2018 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Wednesday, 25th July, 2018 from Sioux Falls, SD to Rapid City, SD

Heerlijk geslapen en ontbeten in La Quinta, mooi hotel!

Vandaag rijden we weer op de Interstate 90. Het landschap is groen en groot, soms Hollands plat soms Scottish Highlands. Velden vol met mais, zonnebloemen, rollen hooi of koeien.

We reden langs de afslag richting het plaatsje DeSmet. Dit is de home of Laura Ingalls Wilders. U kent haar wel, dat jankende kind uit huis op de prairie uit den jaren 70, dat werd woensdagmiddag uitgezonden 😳 wat had ik een hekel aan die jankserie. Dusssss jullie begrijpen het al.... we reden door!

Vandaag is een iets langere rit, van ca. 550km. Nogmaals het rijdt lekker door

We moesten onderweg tanken in Kennebec, nou hier wil je ook niet teruggevonden worden. Achter de kassa stond het zonnestraaltje zonder tje van het dorp.

Het was voornamelijk bewolkt en heel af en toe wat drupjes regen, lekker weer om te rijden.

Op een gegeven moment zagen we een bord Entering Mountain Time Zone en vlak erna hop terug in de tijd! We are time travellers 🤣 Onze aankomsttijd een uurtje eerder, mooiiii 😁 Onderweg hadden we bedacht om vandaag al naar Mt. Rushmore te gaan, maar bij aankomst in het motel hebben we toch even relaxed gedaan.

We zijn naar Main Street (centrum) van Rapid City gegaan. Er stonden wat leuke tips op tripadvisor. Het centrum is heel gezellig met leuke winkeltjes, veel comic shops (leuk voor Alexandra) en veel pubs en restaurants.

Op iedere hoek van een straat staat een levensgroot beeld van een van de Presidenten m.u.v. de twee laatsten 😁 ik heb er een aantal gefotografeerd, want ze vinden me weer te veel chinezen 🤣 op de website http://www.visitrapidcity.com staan alle beelden met informatie over de Presidenten.

Na onze wandeling door het centrum hebben we gegeten in een oude brandweerkazerne, de Firehouse Brewing Co.. leuke tent, vriendelijke mensen, leuke muziek en lekker gegeten. Toch nog ff een bakkie bij de Starbucks gehaald, morgen weer vroeg op en dan gaan we weer allemaal mooie dingen zien!

1. Pa:
    26 juli 2018
    Wederom dank voor dit verslag. Goed bezig.
  2. Rose:
    26 juli 2018