Van Rapid City, SD naar Gillette, WY donderdag 26 juli 2018

26 juli 2018 - Gillette, Wyoming, Verenigde Staten

Thursday, 26th July, 2018 from Rapid City, SD to Sleepy Hollow, WY

Het was een simpel motel de Americas Best Value Inn, maar we hebben lekker geslapen, het was schoon en een goed ontbijtje gehad.

Een van de dingen van deze trip die we wilden zien is Mount Rushmore er 1 van. Alleen kregen we van verschillende mensen waar we mee hebben gepraat andere tips dus vandaag werd een druk dagje.

Vanuit Rapid City, nog langs een paar presidentenbeelden, waarvan een John G. Kennedy! Hoe hadden we die gisteren kunnen missen. De Mt. Rushmore Road omhoog, door een mooi gebied kwamen we bij Mount Rushmore aan. Wanneer kom je nou hier! Het ligt midden in het land. Zo de moeite waard, zo gaaf! Bij geschiedenisles geleerd. Vorig jaar eindelijk Deep Purple op Graspop gezien en nu hun elpeehoes live bekijken! We hebben de presidentialroute gelopen.

Zo kom je dichter bij Washington, Jefferson, Roosevelt en Lincoln.

Ik las dat ze oorspronkelijk ook de lichamen wilden uithouwen maar het geld was op.

Vanuit Mt. Rushmore reden we vanzelf het Black Hills Forest in. Smalle tunnels door dynamiet gemaakt, een heerlijke dennengeur die je in een potje mee naar huis wil nemen en allerlei dierengeluiden. Kon alleen maar zeggen.. wow dit is mooi dit is zo mooi.

De tip van een vrouw uit La Crosse was Custer State Park, if we had the time. Well we have the time. Een aardig vrouwtje bij de entrance legde van alles uit en zo reden we de wildlife loop road. Bij de ingang zagen we al twee Pronghorns. Verderop buffalo’s, white-tailed deers, prairie dogs, eagles, burros en mountain goats. O ja en er vloog iets groots de auto in en gelukkig ook snel weer uit 😳

Nog een tip via fb was Crazy Horse Memorial. Een soort sagrada familia, nog steeds niet af! Een beeldhouwer geboren in Boston met Poolse ouders had de opdracht aangenomen in 1925. Kreeg met zijn Amerikaanse vrouw 10 kinderen. De man is overleden in 2014 en de kinderen en kleinkinderen bouwen nog steeds door! Onze 30 dollar hebben wij dus geinvesteerd in een Amerikaans monument die niet Federal of State gefinancieerd wordt. Dat jullie het even weten ;)

Op onze route naar Gillette ligt Devils Tower National Monument. Hier is de film Close Encounters opgenomen. Ach het is een hoge rots en er staan allemaal cowboyachtige winkeltjes met alienspullen te koop. Niet zo interessant maar die kunnen we ook van onze bucketlist afschrappen. Gillette ligt in Wyoming, de 5de ataat voor ons deze vakantie.

Daarna nog 3 kwartier gereden om bij het volgende hotel aan te komen, de Arbuckle Lodge. We werden vriendelijk ontvangen. We konden komen eten, want haar man had hamburgers en brats gebakken, er lag sla etc., broodjes, koffie thee enzo konden we pakken. We hebben nog even gekletst met haar. Heel gemoedelijk hier. Ga nog ff zwemmen en dan pitten :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pa: