Van Gillette, WY naar Cody, WY vrijdag 27 juli 2018

27 juli 2018 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Friday, 27th July, 2018 from Gillette, WY to Cody, WY

Bye very nice hotel in the middle of nowhere. Volgende bestemming is Cody, Wyoming.

Via het plaatsje Buffalo en de Interstate 90 /oude 16 historic route reden we het Bighorn National Forest in. Dat is supermooi, berg op berg af, groen, bossen uiteraard. Maar toen was het einde Forest en kwamen we op de meest saaie lange lange weg die er maar kan bestaan. Als ik het goed heb de Ten Sleep Madisson Road. Eerst denk je wow hoe groot kan dit land zijn, maar het blijft alleen maar zo groot zo bizar groot. Af en toe kom je dan een dorpje tegen als Manderson met 104 bewoners of Otto met 50 bewoners, met de grootst mogelijke rotzooi.

Wel kunnen we vermelden dat we nog mooie dieren hebben gezien, helaas te snel om te fotograferen:

Een pronghorn (ree) aan de kant van de weg.

Een geplette pronghorn aan de kant van de weg.

En een overstekende coyote.

Na 4 uur rijden kwamen we in Cody aan. Ze hebben hier 9520 bewoners. Na alleen maar weids landschap is er ineens een leuk stadje, een cowboydorp. Met een Walmart, Starbucks, Mac, Pizzahut en nog meer van de bekende namen. En dan te bedenken dat er om dit stadje helemaal niks is dan saaie lange wegen.

We hebben snel een pizzaatje op de kamer gegeten want om 18.00u was er een shooting in 12th Street. Het onweerde nog tijdens het eten maar gelukkig stopte het met regenen aan het begin van de shooting. Eerst het volkslied, en daarna een slap verhaal met Wyatt Earp, Billy the Kid, Cassidy. Toen ze wilden gaan dansen zijn we ontsnapt 🤣

Terug bij het motel, het Big Bear Motel, reed er een Belgisch paard rondjes met kinderen, een vrouw reed met een Amerikaans miniatuurpaard Cookie, kampioen barrell racing, opa speelde piano en zong wat liedjes. Ik haalde nog een bak koffie bij de receptie en kletst met de mensen daar, zo simpel en gewoon gezellig in het zonnetje. Leuk motel weer met vriendelijke mensen. Het was vandaag veel rijden maar toch een leuke bijzondere dag !

O ja vergeet te melden dat er aan de overkant een winkel is waar je kan schieten en achter ons motel zit een Fireworks Factory Outlet 🤪 truste 😁

1. Pa:
    28 juli 2018
    Iedere dag iets anders en leuke, soms bizarre, verhelen
    Thanks