Van Cody, WY via Yellowstone naar Jackson, WY zaterdag, 28 juli 2018

28 juli 2018 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Saturday, 28th July, 2018 from Cody, WY via Yellowstone to Jackson, WY

Vandaag een ontbijtje op de kamer, dat was het enige wat ontbrak in dit motel. Tank volgegooid en off to Yellowstone National Park.

Eerst kom je door Shoshone National Park, ook supermooi.

Vooraan bij Yellowstone zagen we al een hert. We hebben de route op de kaart bekeken, dat werd een mooi rondje. Wat een super super supermooi park is dit, zo groot, zo gevarieerd qua landschap.

Grote meren, bergen, velden, rivieren, watervallen en geisers.

We hebben zo veel dieren van dichtbij gezien. Eerst in de file gestaan voor een buffel die voor een auto uitliep, gelukkig aan de andere kant van de weg 🤣

Bij de Tower Fall stonden mensen langs de kant te kijken, dus ja wij gingen ook maar kijken en we zagen niks ! Totdat we een ranger zagen die de mensen waarschuwden naar achteren te gaan. Er zat een moeder beer met haar kleintje in het gras! Zo dichtbij hebben we ze in Yosemite nooit gezien.

Ik heb het foldertje erbij gehouden en dit is de score voor vandaag:

Lesser scaup (soort gans) : ontelbaar

Mule deer : 1

Koekwausen op fiets : 13

Trumpeter swan : 1

Hoe gekker kan het worden ... hardloper : 1

Een man op de fiets met aanhangwagen erachter.

Bij het park uitrijden vanuit de zuidkant roken we steeds een brandlucht.

Maar mozes kriebel wat is dit park groot! Ik moet eerlijk zeggen dat ik vannacht even een kriebel had over de bosbranden, maar dit hadden we niet willen missen. En anders wordt er sowieso gewaarschuwd.

Een lange rit door een prachtig groot natuurgebied.  Het is zo groot, er zijn veel camp grounds, hotel, lodges en benzinepompen.

Om 17.05u reden we de south entrance door. En nog steeds mag je dan 45 miles per uur...

door een groot stuk verbrand bos, zo zonde..

En dan door Grand Teton National Park, ook veel bomen verbrand.

En dan langs een groot meer met zicht op bergen met sneeuw met een ondergaand zonnetje.

Jackson ligt net buiten het natuurpark. Eerst reden we 80 km met niks om ons heen en ineens is er een gezellig skidorp! Gers dorp, net of je Oostenrijk in rijdt.

Na deze lange dag willen we alleen eten op de kamer en yinyangen, dus ik heb ff gegoogled voor een Wholefoods helaas maar ze hadden wel Jackson Grocers & Cafe, net zo’n maaltijden en saladebar as bij de Wholefoods, top 👍🏻

En na het eten toch even het centrum ingelopen al was het alleen maar voor een bakkie pleur bij de Starbucks 😁

Uploaden van de foto’s en filmpjes gaan hier langzaam dus als het niet lukt doe ik het morgen.

1. Pa:
    29 juli 2018
    Geweldig weer, iedere dag weer andere ervaringen. Goed uitgekiend.
  2. Rose:
    30 juli 2018
    Bedankt 👍🏻 hebben we samen goed voor gezeten. We wilden in ieder geval naar Mt. Rushmore en Yellowstone en terug vanaf LA, de rest hebben we op afstanden ingedeeld en dan zien we maar wat er te zien is. Tot nu toe supergaaf allemaal! En soms doen we ook lekker lui 😉