Van Bakersfield, CA naar Morro Bay, CA vrijdag 3 augustus 2018

3 augustus 2018 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Friday, 3rd August 2018 from Bakersfield, CA to Morro Bay, CA

Toch lekker geslapen, was een heerlijk bed, ach en die airco hoorde je af en toe. Ontbijt was ook goed en uitgebreid.

Nu naar ons 1 na laatste plaats, Morro Bay, aan de kust. Waarom Morro Bay? Tsja dit wordt onze derde keer hier en het blijft gewoon een mooi dorp, uit een jaws movie, strand, zee, leuke boulevard, relax, lekker eten.

Eenmaal uit de stad reden we langs een soort botlekgebiedje en daarna alleen maar boerderijen met mijlenver vruchtbomen, maisvelden. Een melding dat de 299 en 20 gesloten zijn ivm wildfires, dat is richting Noorden.

Bij de xing (crossing ter info) reden we naar het westen, weer een rechte weg van ongeveer 100 km.. Na het plaatsje Lost Hills zagen we velden vol met ja-knikkers.

Na ca. een half uur reden we weer door een goudgeel gebergte. Door de druivenranken van El Paso de Robles.

En dan de 101 richting het zuiden.

Bij Cambria ligt Hearst Castle, ook leuk om te bezoeken, wel kaartjes bestellen vantevoren.

Best druk ook op de weg, gelukkig meer aan de andere kant ;).

Door Atascadero naar de kust, Morro Bay.

Van 101 gtaden zakt het in de bergen naar 93, daarna al snel 71, dat voelt aangenamer aan! Zelfs zo fris dat we voor het eerst een vest aan moeten doen.

Het dorp is niet groot, maar heel gezellig. Zo’n 60’s dorp, relax, aan het strand. Vanuit ons motel kijken we op Morro Rock. ‘s avonds zijn we gaan eten bij de Flying Dutchman, voor de 3de keer 🤪 en daarna naar de Morro Rock gereden waar je naar zeehonden en zeeotters kan kijken, de zeemeeuwen en de zee hoort. In dit dorp kom je helemaal bij!

Oh ja ik kan geen filmpjes meer uploaden, jammer want ik heb zulke leuke weer.

1. Pa:
    4 augustus 2018
    Dank, weer een leuke wake up.