Van Morro Bay, CA naar Pasadena, L.A., CA zaterdag 4 augustus 2018

4 augustus 2018 - Pasadena, California, Verenigde Staten

Saturday, 4th August, 2018 from Morro Bay, CA to Pasadena, CA

Vroeg op, we hebben een ritje te gaan van 3 1/2 uur naar Pasadena. Nog even naar de Rock, waar de zeeotters zwemmen en squirrels rondkruipen, mensen al aan het suppen of gaan surfen. De bootjes varen het haventje al uit. Heerlijk hier.

Nog snel een paar fotootjes en dan de 1 langs de kust naar beneden.  Van 63 graden naar 79 in Santa Barbara. Deze weg is een afwisseling van mooie natuur, bergen, bomen, zee, booreilanden in de verte, roofvogels en pelikanen zie je vliegen.

De rock in Morro Bay is trouwens een van de 7 vulkaan peaks, de “Seven Sisters” die liggen langs de highway 1 12 mijl ten noorden van San Luis Obispo. Op de rock zijn 250 soorten vogels.

Door Ventura en Santa Barbara is het drukker met verkeer. Geeft niet kan je nog beter om je heen kijken. De weg is omringd door hoge oleanders en palmbomen en de zee.

Los Angeles is weer drukker en 95 graden!

De originele (1781) naam van Los Angeles was "El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Ángeles del Río de Porciúncula," ofwel “The Town of Our Lady the Queen of the Angels on of the River Porciúncula."

Ja L.A. is druk, er is file, maar het rijdt en dan weer niet, maar het rijdt prima, niet zoals bij ons met al die idioten die duwen en zigzaggen.

En dan zie je Pasadena en denk je dat je er bent en dan proberen niet aan de restroom te denken 🤣 en dan zie je opa met z’n corvette aan de kant met een 🚔 erbij... staan we daarvoor stil...

Vanaf huis hebben we er nu 10.604 km opzitten 😳

We zijn aangekomen in ons laatste hotel van onze reis, de Holiday Inn in Pasadena. Spullen op de kamer, zooi uitgezocht. Eerst naar oom Evert en tante Cherry. We facetimen wel regelmatig en dan lijkt het niet zo lang geleden dat je ze hebt gezien.

Uiteraard eten..... was hartstikke gezellig weer, lang gekletst en de kleindochters en de kleine meid kwamen ook nog langs. He leuk om hun ook (weer) te zien.

‘s avonds terug naar het hotel, rustig avondje, morgen vroeg op voor Univeral

Studios 😁

1. Pa:
    5 augustus 2018
    Prachtig weer, leuk verhaal. Gaan deze verslagen missen.