Van Cedar City, UT naar Las Vegas, NV dinsdag 31 juli 2017

31 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Tuesday, 31st July, 2018 from Cedar City, UT naar Las Vegas, NV

Delicious uh ... fruit stond er bij het ontbijt. In deze La Quinta zaten meerdere Ollanders, de gezelligheid straalt eraf 🤣

Nadat de receptioniste ons een “safe travel” wenste zetten wij onze spullen weer in de auto. Off to Vegas! Vandaag niet zo ver rijden. Wel door mooie national parks weer. Sommige zijn closed, zonde hoor.

Al snel zagen we de eerste Joshua Tree , yeah 😁 U2 boompjes noem ik ze.

We kwamen een bord tegen Dinosaur tracks ergens bij Brio.

Even tanken onderweg en weer verder. Al vrij snel reden we de volgende staat in, Arizona, de 9de staat. En hoppa we zijn weer time travellers, weer een uurtje eraf.

Vlak daarna reden we een gebergte door, wow zo groot, mooi. Heb wat langere filmpjes gemaakt, supergaaf.

Na het gebergte is het weer een grote vlakte, mistig ook en o ja de 100 graden Fahrenheit aangetikt 😳

En hooguit een kwartiertje later reden we Nevada in, de 10de staat.

Warm, mistig, bergen in de verte, joshua trees en iets van minder dan een uur te rijden, gelukkig... maar het is wel mooi!

En dan komen we bij Lake Mead en even later doemt Vegas op in de warme mist. Inmiddels 108 fahrenheit, zeg maar ongeveer 44 Celsius.

We kwamen deze keer vanaf de noordkant de stad in rijden. Wat een armoede, straten vol met zwervers en volop politie aanwezig.

Een heel contrast als je de strip oprijdt. Het is onze vierde keer hier maar het blijft een feest! Nadat we geparkeerd hadden in de Palazzo gingen we naar de lobby. Check in rij was gelukkig niet zo lang. Ik had the Venetian geboekt (omdat we daar al eerder hadden overnacht) alleen we stonden in de Palazzo, het vrij nieuwe gebouw. Erik vond het inchecken lang duren 😁 ik was gewoon even gezellig met Jonathan van de receptie aan het kletsen. Met het gevolg dat we nu voor dezelfde prijs in de Palazzo slapen en allerlei extra’s kregen 😛

Wat een gestoord hotel !!

We zitten op de 30ste verdieping kamer 30919 🤣 wat een vette kamer, het is gewoon een woning. Zo gaaf om hier weer te slapen! Moest nog even wachten op een telefoontje van het hotel in Salt Lake City, Alexandra was vergeten wat mee te nemen. En ja hoor ze hebben het gevonden en ze sturen het op, super geregeld.

Hierna zijn we naar beneden gegaan. Het hotel, iedere hotel kan je wel zeggen, is een wereld op zich. Het is net als in de film Percy Jackson and the lightning thief, je komt of je hoeft niet naar buiten, alles maar ook alles hebben ze hier. Zelfs een oxygen bar en een minus 5 ice bar.

‘S middags ons gebruikelijke recept toch maar gehaald bij de Starbucks en een cannoli bij Buddy, Cakeboss. Wow dat is zo lekker 😁 zo fijn voor ons dat we die niet dicht bij huis hebben en ik wil ook niet de recepten hebben 🤪

‘S avonds naar buiten, dan is de temperatuur stukken aangenamer dachten we. Nou het is niet te harden ! Zo warm hebben we het hier nog nooit gehad. Dus even naar buiten, wat foto’s en snel de airco weer in!

1. Pa:
    1 augustus 2018
    Geweldig weer, vanuit de rust volop in de drukte en warmte.
    Ben benieuwd of jullie Las Vegas ook onveilig kunnen maken. Zal vast gaan lukken.
  2. JeRiMar:
    1 augustus 2018
    Wat leuk dat wij vlak voor onze reis naar Salt Lake City morgen, nog even snel van jullie belevenissen mag meegenieten.
    Las Vegas bezoeken we dit keer niet maar in 2009 hebben we wel een paar dagen in The Venetian gelogeerd. Fantasties.
    Goede reis verder!
  3. Rose:
    1 augustus 2018
    Bedankt ! Deze keer wilden we graag Mt. Rushmore en Yellowstone zien. De rest hebben we met z’n drietjes ingevuld. En Vegas is altijd leuk, een feest! Maar moet zeggen een motel met een zwembadje erbij met vriendelijke mensen en omgeven door mooie natuur of kleine gezellige plaatsjes zijn toch leuker. Goede reis ook en geniet eevan !